Het is mogelijk om voor het Service.Direct- of APM-portaal van jouw organisatie single sign-on aan te vragen (federation). Hierdoor hoeven je medewerkers maar één keer in te loggen. Aan de initiële inrichting en het gebruik van de koppeling voor single sign-on zijn geen kosten verbonden.
Via het onderstaande aanvraagformulier meld je jouw organisatie gemakkelijk aan voor federation. Let op! Download eerst de federatie-overeenkomst, onderteken hem en voeg hem toe aan het formulier.
Het is belangrijk om het Azure AD B2C-systeem van Acknowledge te configureren in de Azure AD-instance van jouw organisatie. Hiervoor maak je een clientapp aan in jouw Azure AD-instance, met bijbehorend client-ID en client secret. Volg de onderstaande instructies om een client-ID aan te maken.
1. Meld je aan bij het Azure-portaal
2. Selecteer het filter ‘Map en abonnement’ in het bovenste menu
3. Kies de map die jouw Azure AD-tenant bevat
4. Klik linksboven in het Azure Portal op ‘Alle services’
5. Zoek naar ‘App-registraties’ en selecteer deze
6. Selecteer ‘Nieuwe registratie’
7. Voer een naam in voor de toepassing (bijvoorbeeld ‘Acknowledge AD B2C-app’)
8. Accepteer de standaardselectie voor de accounts in deze organisatiemap (alleen voor deze toepassing)
9. Accepteer voor de omleidings-URI de waarde ‘web’ en voer deze URL in: https://acknowledgeb2c.b2clogin.com/acknowledgeb2c.onmicrosoft.com/oauth2/authresp
10. Selecteer ‘Registreren’
11. Noteer de toepassings-ID (dit is de client-ID die je nodig hebt voor je single sign-onaanvraag in het supportportaal van Acknowledge)
Vervolgens maak je een bijhorend client-secret aan.
1. Selecteer ‘Certificaten & geheimen’
2. Kies vervolgens voor ‘Nieuw clientgeheim’
3. Voer een beschrijving in voor het geheim
4. Selecteer een verloopdatum
5. Klik op ‘Toevoegen’.
De waarde van dit geheim is het client-secret dat wij nodig hebben voor jouw single sign-onaanvraag.
"*" geeft vereiste velden aan