Acknowledge zet samen met Neos een gebruiksvriendelijke website neer die aansluit bij de behoeften van cliënten.


Door de samenwerking met Acknowledge vertalen we de vraag van onze cliënten naar een betekenisvolle en werkbare toepassing, waardoor de zelfredzaamheid van de cliënt aanzienlijk wordt versterkt.

Pim DijkstraVoorzitter Raad van Bestuur Neos

Neos is een regionale organisatie voor maatschappelijke opvang, vrouwenopvang, begeleid en beschermd wonen en herstelgerichte ondersteuning. Ze bieden (sociaal) kwetsbare burgers in de samenleving nieuw perspectief en organiseren oplossingen met én voor hun cliënten. De belangrijkste insteek van de organisatie is dat de cliënten de regie houden over hun eigen leven. Ze kijken hierbij altijd naar hun kwaliteiten, talenten en mogelijkheden. Acknowledge sluit met de bouw van een nieuwe website helemaal aan bij deze overtuiging.

Een onzichtbare website

Om te beginnen was de oude website van Neos lastig te vinden door de URL www.st-neos.nl. De website was een collage van verschillende berichten, verhalen en opinies van meerdere auteurs. Gebruikers gaven aan de website veel te druk te vinden en vooral praktische informatie te missen. Hierdoor leek de site meer geschreven te zijn voor Neos-medewerkers dan voor mensen in een noodsituatie. Dat bleek ook uit de afwezigheid van een WhatsApp- of chatkoppeling. Gebruikers in crisis hebben vaak geen geld voor belminuten. Toch was een telefoonnummer vrijwel de enige manier om contact op te nemen met Neos op de oude website. Tijd voor verandering!

Branding en content met gevoel

Neos is persoonlijk en betrouwbaar. Ze ondersteunen cliënten en zorgen ervoor dat zij de handen uit de mouwen steken. Wederkerigheid is hierbij een belangrijke waarde. Dit werd niet uitgedragen op de oude website. Het project ging daarom van start met een workshop organisatie- en merkidentiteit. Hieruit rolde een nieuwe branding dat vooral een positief gevoel uitdraagt voor de gebruikers van de website én Neos zelf. De conceptontwikkeling van de website ging van start bij de belangrijkste stakeholder: de cliënten. Door interviews af te nemen konden de voorkeuren per gebruikersprofiel (persona) worden vastgesteld. Een mooie basis voor het designtraject.

Een website voor de bezoeker

De content van de website sluit inmiddels perfect aan op de nieuwe branding. Er zijn warme en herkenbare foto’s gebruikt die zijn genomen door een professionele fotograaf. De teksten zijn SEO-gericht en een stuk toegankelijker. De nieuwe website van Neos staat nu écht in het teken van interactie, toegevoegde waarde en efficiëntie. De belangrijkste gebruiker, de cliënt, staat centraal en wordt op een deskundige en oplossingsgerichte manier aangesproken. Ze kunnen zich nu direct aanmelden bij Neos via de website. Op elke pagina vind je een opvallende aanmeldknop én een WhatsApp-mogelijkheid. Pim Dijkstra, voorzitter van de Raad van Bestuur van Neos, is heel tevreden over de samenwerking met Acknowledge: “e-Health biedt enorme mogelijkheden om de kwaliteit van de begeleiding van onze cliënten te verrijken. Acknowledge slaat er met kennis op het gebied van technologie en procesoptimalisatie in een brug te slaan tussen zorg en technologische innovatie. Dit draagt bij aan een succesvolle implementatie.”