(function(d,s,i,r) { if (d.getElementById(i)){return;} var n=d.createElement(s),e=d.getElementsByTagName(s)[0]; n.id=i;n.src='//js.hs-analytics.net/analytics/'+(Math.ceil(new Date()/r)*r)+'/554273.js'; e.parentNode.insertBefore(n, e); })(document,"script","hs-analytics",300000);

Procesmatig werken voor groei en innovatie

Succesvolle organisaties sturen op groei en innovatie. Zij stellen hun personeel centraal en bieden kansen voor verregaande persoonlijke ontwikkeling en opleiding, zodat hun talenten optimaal benut worden. Laat ook jouw organisatie een voorbeeld voor andere zijn!

Procesmatig werken voor groei en innovatie.jpg

De sleutel tot succes

Wist je dat jouw organisatie al snel aanzienlijke bedragen bespaart door verspilling te vermijden? Met de start van het elimineren van verspillingen start je op een eenvoudige manier met procesmatig werken. Hierdoor maak je al snel grote stappen en verbeter je je bedrijfsresultaten. Er zijn een heleboel soorten verspillingen waar je misschien niet altijd bij stil staat. Denk dan bijvoorbeeld aan:

  • Overproductie
    Er worden meer producten gemaakt dan gevraagd wordt. Dit is verspilling waar de klant (intern en extern) niet om heeft gevraagd.
  • Wachten
    Het proces wordt gestopt omdat de machine voor verdere verwerking nog niet vrij is. Erg zonde van de tijd!
  • Onbenutte creativiteit
    Medewerkers werden veelal aangenomen op basis van functieprofiel. Veel vaardigheden worden benut, maar verborgen talenten komen niet tot hun recht. Kansen en inzichten gaan hiermee verloren.

Naast deze drie simpele voorbeelden zijn er binnen iedere organisatie altijd nog veel meer verbeterpunten te vinden. Het is dus van belang om bestaande processen te verbeteren en nieuwe processen direct goed in te richten. Zo werk je effectiever en efficiënter, wat resulteert in betere bedrijfsresultaten.

Wil je snel resultaat zien en niet direct de hele organisatie belasten? Begin dan eens bij één afdeling. Je ziet dan meteen hoe positief de veranderingen uitpakken, waardoor andere afdelingen snel volgen.

Stel klanten en medewerkers centraal

Hoe groot het succes uiteindelijk wordt, hangt mede af van je medewerkers. Zij zijn een belangrijk onderdeel binnen procesmatig werken. Zij zijn namelijk interne klanten. Door je medewerkers procesmatig te leren denken, maak je hen bewust van waar ze mee bezig zijn. En ook waarom en waarvoor ze het allemaal doen. Geef je medewerkers aandacht en betrek ze bij veranderprocessen. Houding en gedrag is namelijk te sturen.

Procesmatig werken betekent klantgerichter werken. Jij stelt je klant altijd centraal en bent continu bezig met het vergroten van de toegevoegde waarde. Dit leidt uiteindelijk tot een 5 star experience.

Het resultaat van klantgericht werken liegt er niet om. Je haalt namelijk meer uit je bestaande relaties en eigen mensen. Dit geeft ruimte voor innovatie waarmee new business gegenereerd wordt. Tevreden klanten werken immers als ambassadeur voor jouw bedrijf. Dit resulteert dan weer in een beter resultaat: win-win toch?

Het totaalpakket

Ben jij enthousiast en wil je aan de slag met procesgericht werken? Dan helpen wij je graag. Vanuit onze Ackademy bieden we namelijk trainingen en coaching trajecten bij veranderingen in organisaties. We kijken organisatiebreed en denken graag met je mee hoe de resultaten het beste te realiseren zijn.

Dit doen we voor medewerkers op ieder niveau: van directie en management tot productiemedewerkers. Er zijn voldoende passende trainingen, die los van elkaar gegeven worden, maar die perfect op elkaar aansluiten. Denk hierbij aan onder andere ITIL, Lean en Lean Six Sigma, leiderschapstrainingen om leiding te geven aan veranderingen, conflicthantering en Disc, een persoonlijkheid analyse die inzicht geeft in, die zo belangrijke, verborgen talenten om het beste uit je medewerkers te halen. Kortom een totaalpakket om jouw organisatie succesvoller én effectiever te maken.

En zo wordt jouw organisatie een voorbeeld voor andere!

Gerelateerde artikelen