(function(d,s,i,r) { if (d.getElementById(i)){return;} var n=d.createElement(s),e=d.getElementsByTagName(s)[0]; n.id=i;n.src='//js.hs-analytics.net/analytics/'+(Math.ceil(new Date()/r)*r)+'/554273.js'; e.parentNode.insertBefore(n, e); })(document,"script","hs-analytics",300000);

Optimale klantbeleving in de zorg door de komst van e-health

Klantbeleving is al een belangrijk punt in de zorg en wordt ook steeds belangrijker. Om de klantbeleving te optimaliseren zijn ICT hulpmiddelen niet meer weg te denken. Hieronder lees je waarom e-health een belangrijke bijdrage levert aan een betere klantbeleving en klanttevredenheid.

OptimaleKlantbelevingZorg.jpg

Optimale klantbeleving door e-health

Je ziet dat artsen en specialisten steeds meer betrokkenheid creëren met hun patiënten en cliënten door middel van hulp op afstand. De communicatie is hierbij heel belangrijk.

e-Health maakt het mogelijk voor patiënten en cliënten om op ieder gewenst moment contact op te nemen met een arts of specialist. In het verleden waren zij afhankelijk van de zogenaamde “spitsuren” bij de dokter. Denk hierbij aan het verplicht bellen voor een afspraak tussen 08.00 en 09.00. De komst van e-health maakt hier een einde aan. Voortaan lopen vragen en zelfs behandelingen via internet!

Zorgconsumenten zijn kritisch, daarom is goede informatievoorziening belangrijk. Om het vertrouwen te behouden is het dus zaak om de zorg op afstand niet afstandelijk te maken. De implementatie van e-health vraagt wel om gedragsverandering. Van zowel zorgbehoevenden als zorgverleners.

Een duidelijke verandering die nu al goed zichtbaar is, is dat zorgbehoevenden steeds meer informatie op gaan zoeken op het internet alvorens ze naar de dokter bellen. Sterker nog, er zijn steeds meer mensen die op internet zoeken of ze naar de dokter moeten met hun pijntjes. Verder wordt er veel informatie opgezocht over ziektes en behandelingen.

Voordelen van e-health in de zorg

  • Het internet is altijd toegankelijk. Patiënten en cliënten zijn dus niet meer afhankelijk van verplichte contactmomenten.
  • Zorgbehoevenden hebben meer regie over hun eigen zorg.
  • Er is meer en betere controle mogelijk met minder bezoekmomenten.
  • Online behandelingen zorgen ervoor dat er minder bezoekjes aan de huisartsenpraktijk of het ziekenhuis nodig zijn.
  • Doktoren, artsen en specialisten hebben overal de beschikking over de juiste gegevens door elektronische dossiervoering.
  • Er is veel meer communicatie mogelijk. Denk hierbij aan contact via de e-mail en real-time inzicht in eigen gezondheidsgegevens
  • Ziektes zoals bijvoorbeeld diabetes en hartfalen worden gemonitord dankzij telemonitoring.

Klantbeleving en wij

Voor ons is klantbeleving heel belangrijk, ook jouw klantbeleving. ICT is een belangrijk middel in de zorg om een optimale klantbeleving te bereiken. Daarom zijn wij bezig om met onze partners verschillende e-health initiatieven te ontwikkelen. 

Gerelateerde artikelen