(function(d,s,i,r) { if (d.getElementById(i)){return;} var n=d.createElement(s),e=d.getElementsByTagName(s)[0]; n.id=i;n.src='//js.hs-analytics.net/analytics/'+(Math.ceil(new Date()/r)*r)+'/554273.js'; e.parentNode.insertBefore(n, e); })(document,"script","hs-analytics",300000);

High tech innovaties - focus op de klant (deel 1)

Organisaties binnen de high tech branche doen er alles aan om concurrerend en onderscheiden te blijven. Ze willen blijven innoveren in een wispelturige markt, terwijl er maar kleine marges worden gemaakt. Dat is niet altijd even gemakkelijk in deze economie. Herkenbaar?

De komende weken behandelen we diverse strategieën. We geven je de handvatten om de markt onderscheidend en innoverend te benaderen.

HighTechInnovaties.jpg

Verder kijken in de toekomst

Veel organisaties beoordelen prestaties op basis van termijnen van een maand of kwartaal en zijn onrustig, zelfs als ze een belangrijke mijlpaal bereiken. De volgende (kritieke) mijlpaal staat immers al snel weer voor de deur.

Écht onderscheidende high tech organisaties kijken verder in de toekomst, terwijl ze adequaat omgaan met de obstakels en uitdagingen van vandaag. Ze willen organisaties van wereldklasse bouwen en innovatieve strategieën, best practices, systemen, oplossingen en een sterke werknemerscultuur opzetten die hen ondersteunt in het ontwerpen van onderscheidende waarde proposities voor de volgende generatie.

Strategieën

The Manufacturing Performance Institue (MPI) deed een onderzoek onder meer dan 2500 fabrikanten. Ze richtten zich op de zes strategieën die fabrikanten hanteerden om te groeien naar een volgende generatie en om zich te onderscheiden van de concurrent.

Het onderzoek heet: ‘the Next Generation Manufacturing Study’ en de volgende strategieën komen aan bod:

  • Klantgerichte innovatie: op hoog tempo ontwikkelen, maken en op de markt brengen van nieuwe producten en diensten die voldoen aan de behoefte van de klant. Focus op lage time-to-market en time-to-value. 
  • Betrokken personeel: werving, ontwikkeling en behoud van goed personeel is van groot belang. Zorg voor onderscheidende prestaties door implementatie van goede systemen voor het werven, inhuren, ontwikkelen en behouden van talent.
  • Superieure processen en continue verbetering: boek productiviteits- en kwaliteitsverbeteringen die je positie verbeteren ten opzichte van de concurrentie door bedrijfsbrede inzet op continue verbetering van processen en producten.
  • Supply Chain Management en samenwerking: bouw en onderhoud Supply Chains en partnerschappen die zorgen voor flexibiliteit, snelle responstijd en het leveren van sterke prestaties die de concurrent overschaduwen.
  • Duurzaam ondernemen: ontwerp en implementeer oplossingen om afval en energieverbruik te reduceren op een niveau dat het én kosten bespaart én duidelijke klantwaarde oplevert.
  • Wereldwijde betrokkenheid: genereer betrokkenheid bij je mensen, partnerships en systemen zodat je wereldwijde netweken aanspreekt. Dit levert sterk concurrerende zakelijke voordelen.

Uit het onderzoek van Next Generation Manufacturing heeft MPI data gefilterd en geanalyseerd. Deze informatie is specifiek gericht op high tech organisaties die streven naar klantgerichte innovatie en de mate waarin zij deze prestatie hebben bereikt.

In hoeverre herken jij je organisatie in de bovenstaande strategieën? Is je organisatie sterk bezig met innovatie? Of is het juist overleven en niet verder kijken dan de korte termijn? Het volgende blogartikel gaat over klantgerichte informatie. Dus keep in touch!

Gerelateerde artikelen